Jak odstranit problémy s chrápáním

Chrápání představuje pro spoustu lidí pouhou nepříjemnost, zejména pokud jde o partnery, manžele či spolubydlící, ovšem nemnoha lidem je známo, že tato porucha spánku může vyvolat závažné zdravotní problémy a stává se tak pro člověka nebezpečnou. Chrápání se může být nejenom velmi nepříjemnou záležitostí, pokud se chcete vy a váš partner dobře vyspat, ale kromě narušování partnerských vztahů, způsobuje denní únavu anebo zvyšuje nervozitu a podrážděnost.

 

Nejčastěji užívanými prostředky, alespoň částečně potlačující chrápání, jsou různé náplasti na nos, vložky do úst, kapky či spreje do nosu, nosní kolíčky nebo spreje do hrdla. Z této nabídky můžeme považovat za skutečně účinné ty prostředky, jenž dokážou odstranit vlastní příčinu chrápání.

 

Často je chrápání důsledkem nevhodného životního stylu jako je kouření, konzumace alkoholu, spánek ihned po nasycení, kdy kombinace všech těchto faktorů mohou vést k obezitě a dalším zdravotním problémům. A nesmíme opomíjet ani následky správně či nesprávné volby matrace a polštáře, které také velmi podstatně ovlivňují vyhovující polohy při spánku. Pro účely prevence chrápání je jednou z vhodných matrací Materasso Wellness visco, nebo CUREM C4500 s tzv. línou pěnou, která tělu poskytuje výbornou oporu a fixaci při ležení na boku. Již zmiňovaná správná spánková poloha může ovlivňovat intenzitu chrápání, přičemž za naprosto nevhodnou je považována ta, při níž spíte na zádech. Je známo, že méně častěji chrápou lidé spící na boku nebo na břiše. Nemůžete-li si odvyknout spánku na zádech, zkuste osvědčený tip: do zadního dílu pyžama všijte kapsu, do které vložíte tenisový míček. Tento trik spící osobě nedovolí spát jinak než v poloze na boku.

 

Další osvědčená rada pro tichý spánek je: Mějte hlavu položenou výše než nohy. Tím, že bude vaše hlava výše než nohy, sníží se váha, která na dýchací cesty tlačí. Důležitá je rovněž volba správného polštáře, a to buď anatomicky tvarovaného, např. Materasso Paris, nebo klasicky tvarovaného Materasso London. Vždy záleží na individuálních potřebách jednotlivců, kteří by si měli tyto varianty sami na sobě odzkoušet.

 

Můžete se pokusit podložit si hlavu jedním větším polštářem nebo více menšími polštáři, pokud vám ovšem toto nezpůsobuje bolesti zad či páteře. Zvýšená pozice horní poloviny těla pomáhá udržet jazyk tak, aby nepadal dovnitř směrem k ústí dýchací trubice a neblokoval vzduch proudící krkem. Dýchací cesty zůstanou otevřené a riziko chrápání se v důsledku správné polohy hlavy a krku minimalizuje. Pakliže vám nepomůže ani metoda s podestlanými polštáři, vyzkoušejte vhodný polohovací rošt, buď s polohováním pro hlavu např. Materasso Double expert T5 nebo elektrický polohovatelný rošt Materasso Mobil expert T5.

         

               d 

Štítky

Nebyly nalezeny žádné štítky.